Vă prezentăm astăzi conceptul de ”guerrilla financing”, adică soluții creative, alternative de finanțare a oricărei afaceri.

Chiar dacă ați fost refuzat de bănci, nu aveți garanții suficiente, sunteți la început de drum sau încă nu ați devenit o companie profitabilă, trebuie să știți că există soluții alternative, foarte creative, prin care puteți obține finanțarea de care aveți nevoie. Se pot aplica aceste tehnici alternative de finanțare și companiilor românești? Răspunsul este da, aceste soluții financiare funcționează oriunde în lume, cu condiția să fie aplicate temeinic și cu perseverență.

Cu toate că cea mai mare problemă cu care se confruntă antreprenorii în zilele noastre este lipsa resurselor financiare, a banilor, sume enorme sunt disponibile pentru cei ce știu unde și mai ales cum să caute. Fără bani, nici o companie, fie ea mică, mijlocie sau mare, nu poate funcționa.

Încă de la început, trebuie să înțelegem și să acceptăm faptul că finanțarea unei afaceri nu este o activitate izolata, o întâmplare fericită, ci este un proces care trebuie să se desfășoare continuu. De asemenea, acest proces necesită timp, in medie între 3 și 6 luni. Este nevoie de timp pentru a identifica sursele cele mai potrivite de bani, dar și pentru a prepara materialele de prezentare necesare atragerii banilor. Însă cel mai important lucru este să pregătim compania pentru finanțare, să o desfacem în bucățele și să o ”re-aranjăm”, astfel încât aceasta să devină finanțabilă, mai exact să ofere valoare potențialilor finanțatori/investitori.

Esența reușitei constă în abordare holistică a afacerii, ca întreg, nu doar ca activități izolate – o privire de ansamblu asupra întregului proces de business – și mai ales înțelegerea modului cum afacerea respectivă furnizează valoare tuturor celor implicați în ea: clienți, proprietari, angajați, investitori și finanțatori. Fără înțelegerea valorii unei companii, etapele ulterioare își diminuează mult din eficacitate, deoarece valoarea furnizată de o companie stă la baza atragerii oricărei finanțări.

Etapele obținerii finanțării:

  • Analiza afacerii care necesită finanțare, înțelegerea ei la nivel de ansamblu și a modului cum aceasta produce valoare. În această etapă identificăm activele existente, dar și cele viitoare ce vor fi finanțate prin proiect (corporale, necorporale, tangibile, intangibile) și construim modelul de afaceri, ca document de strategie ce stă la baza etapelor următoare. Se vor detalia: piața țintă, segmentele de clienți, produsele/serviciile oferite, resursele-cheie, activitățile cheie, veniturile și cheltuielile previzionate.
  • Identificarea potențialelor surse de finanțare disponibile și selectarea celor care se potrivesc cel mai bine afacerii respective.
  • Aplicarea tehnicilor de guerrillă pentru atragerea finanțării necesare – noi am identificat peste 100 de astfel de tehnici creative, inovative, pe care le vom detalia într-un articol viitor.
  • Prezentarea proiectului surselor de finanțare selectate – solicitarea ajunge în fața finanțatorilor – pitch deck, investor deck, elevator pitch, investment memorandum, planul de afaceri, investment teaser etc
  • Negocierea termenilor și condițiilor de acordare a finanțării și semnarea contractului de finanțare.

Aceste tehnici funcționează indiferent de domeniul de activitate, stadiul de viață sau mărimea companiilor solicitante.

Vizitați-ne la www.ideas.ro pentru a vă prezenta în detaliu și aplicat situației dvs. metodele creative  de obținere a finanțării de care aveți nevoie. Gratuit și fără obligații. Trimiteți solicitările dvs. la adresa office@ideas.ro și un consultant independent din rețeaua noastră vă va contacta pentru a stabili prima întâlnire.

Iulius Dumitru este este fondator și Managing Partner al platformei de consultanță www.ideas.ro, care oferă servicii de consultanță financiară, accesarea de finanțări, fuziuni și achiziții de companii, marketing și dezvoltarea afacerii, IT și tehnologie. Servicii de strategie financiară, fiind reprezentantul în România al unor fonduri de investiții globale.